30.000 fik Flødefraiche med hjem

Arla brugte RelationMedia til at bringe deres nylancering ud til kunderne - vores brandere uddelte samples i tøndevis. Arlas nyeste produkt Flødefraiche kombinerer to af grundelementerne i danskernes kulinariske udfoldelser - fløde og cremefraiche.

Med et nyt produkt på markedet ville Arla være helt sikre på at fange danskernes opmærksomhed. De bad os om at finde ud af, hvordan og hvornår vi kunne nå ud til flest mulige mennesker?

On-the-go locations

RelationMedia var med fra start til slut. Vi bød ind med en ide til det endelige setup, hvor det grafiske design samlede alle elementer til aktiviteten. For at sikre en succesfuld sampling var vores timing afgørende. Vi valgte at gå direkte efter bestemte on-the-go locations, nemlig banegårde og storcentre. Samarbejdsaftaler med DSB og Steen&Strøm sikrede os adgang til deres arealer, så vi kunne møde de travle kunder de helt rigtige steder.

For at maksimere effekten gik vi målrettet efter at ramme de størst mulige kundeflows på sampling-stederne, fx ved at være til stede i forbindelse med Black Friday. I storcentrene skabte oversize Flødefraiche produkter og store elipseporte blikfang og brand awareness. Resultatet var ikke til at tage fejl af, de mange glade forbipasserende både i storcentre og på banegårdene tog straks Flødefraiche til sig.


Fuld valuta for pengene

Fra brandede tønder med indbygget køl kunne vores samplere let uddele de lækre Flødefraiche produkter til i alt 30.000 glade modtagere. Det tilhørende opskriftshæfte gjorde det kun endnu nemmere for dem at bruge produktet.

Arla fik fuld valuta for pengene: Fokus og udbredt kendskabet til det nye produkt. Efter Arlas ønske fik vi desuden en professionel fotograf til at forevige eventen.

Skal mindst 30.000 også smage dit nyeste produkt? Kontakt os og hør mere om, hvordan dit produkt kommer hele vejen med hjem.

Vil du vide mere om casen?

Kontakt: Eric Engsig

Tlf.: 3145 9624

E-mail: eep@relationmedia.dk

Medarbejderlogin