Knorr øgede sit salg med 300%

Hvordan fik Knorr langet 100.000 smagsprøver over disken på bare et år?
De brugte RelationMedia til at afholde roadshows - og det var noget danskerne kunne lide!

Salget af Knorrs mealkits og snackpots steg markant da RelationMedia diskede stod for aktiveringen af brandet i landets mange supermarkeder. Faktisk øgede Knorr sit salg med 300% de dage, hvor roadshowet besøgte landets supermarkeder.

 

Verden rundt med Knorr

Efter en kreativ brainstorm-dag med Knorr stod det klart, at de ønskede sig noget mere end den klassiske produktdemonstration. Derfor udarbejdede vi et idekatalog, som gav Knorr mulighed for at vælge den overordnede retning.

Knorr faldt for ideen om et flot mobilt køkken. Vi udviklede både et stort og et lille setup, som gjorde det muligt at besøge flere typer butikker. I køkkenet stod et veluddannet
ambassadørteam klar til at tage de mange besøgende en tur med rundt i kendte og nye
retter.

I Bilka Fields fik de besøgende en ekstra oplevelse, da Luigi, som er kendt fra
Knorr-reklamerne, kom forbi for at hilse på og diske op med dejlige Knorr-retter fra sit
hjemland.

 

Salgstallene taler for sig selv

Mange af de besøgende fik sig en oplevelse med masser af inspiration. De roste køkkenet og kommenterede på det autentiske univers, vi havde opbygget for Knorr.

Med fordelagtige placeringer i de forskellige supermarkeder, var køkkenet til at se på lang
afstand. Hver gang stod vi tæt på et Knorr marked, så når langt de fleste besøgende hurtigt faldt for retterne, var det let for dem at få fingre i produkterne.

Faktisk kunne vi dokumentere at salgstallet steg med op til 300% på de dage, vores
ambassadørteam var på pletten rundt omkring i Danmark.

 

 


Kreativ workshop - nøglen til nye ideer

RelationMedia tilbyder kreative workshops, hvor vi sammen skaber nye idéer og løsninger med fokus på dit brand og udfordringer.

Fælles for disse workshops er, at de er inspirerende, sjove og udviklende og foregår i et miljø, hvor der er optimale forudsætninger for idégenerering, udvikling og læring.

Via forskellige kreative værktøjer og teknikker, faciliterer vi dagen således at der opnås det største og mest værdifulde udbytte.

Resultaterne fra en workshop samler vi i et idékatalog, som kan bruges til videre koncept-udvikling og udførelse.

 

 

 

 

 

Vil du vide mere om casen?

Kontakt: Kathrine Obling

Tlf.: 3144 1835

E-mail: ko@relationmedia.dk

 

Medarbejderlogin