RelationMedia vinder på viden

Hos Arla er de ikke i tvivl om, hvem de helst vil have til at afvikle deres aktiviteter, når deres produkter skal lanceres i butikker landet over.

Kirsten Gehlert, Senior Customer Marketing Consultant, fortæller: "Et langt stykke hen ad vejen bliver alle vores demoer og samplinger håndteret gennem RelationMedia. Vi bruger dem desuden til ad hoc opgaver, hvor vi har brug for lidt ekstra assistance derude, fx merchere eller lignende."








RelationMedia er meget hurtige til at eksekvere. De kan gøre tingene hurtigt og effektivt, og sikre at vi kommer bredt ud. Og så kender de butikkerne rigtig godt.
Kirsten Gehlert, Senior Customer Marketing Consultant

Vi får sparring på den kreative udvikling

Kirsten Gehlert fortsætter: “De har deltaget i vores kreative udvikling, hvor de kommer med oplæg til os omkring, hvilke aktiviteter der kan afholdes ude i butikkerne. Så det er faktisk mange forskellige ting, de hjælper os med.”

Det kommer meget an på den enkelte lancering, hvornår Arla spiller RelationMedia på banen. “Nogle gange er de med i den kreative udviklingsdel, andre gange er de ikke. Hvis de er med, er det 23 måneder før aktiviteten. Hvis ikke, så er det noget senere måske endda for sent, men sådan er vilkårene nogle gange” , siger Kirsten Gehlert, med et skævt smil.

For Arla er der ekstra værdi at hente i samarbejdet med RelationMedia. Hvis man måler i kroner og ører, ligger værdien først og fremmest i deres arbejde ude i butikkerne, hvor aktiviteterne bliver afholdt. Men det er ikke kun her, Arla oplever en forskel.

Kirsten Gehlert uddyber: “Internt ligger værdien i alle deres kompetencer, og deres evne til at gribe bolde, der hurtigt bliver skudt af sted og få dem til at lande fornuftigt. RelationMedia er meget hurtige til at eksekvere. De kan gøre tingene hurtigt og effektivt, og sikre at vi kommer bredt ud. Og så kender de butikkerne rigtig godt, det er nok der, de står rigtig skarpt.“

Brugerindsigt

Dybdegående kendskab til din målgruppe er altafgørende, når det handler om udvikling og design af produkter og markedsføring.

Med udgangspunkt i målgruppe og brand, afholder RelationMedia derfor fokusgrupper for at give et nuanceret og dybdegående indblik i målgruppens adfærd og behov.

Undersøgelsen tilpasses dine individuelle ønsker og er bl.a. et ideelt værktøj til afdækning af:

  • Potentiale for nye produkter
  • Baggrund for eventuel modstand over for et produkt
  • Trendspotting og udviklingsretning inden for målgruppen
  • Mest effektive promotion aktiviteter

 

Samspil om den digitale rejse

Der er især én ting, som Kirsten Gehlert sætter særligt pris på hos RelationMedia: “Når man sidder i en travl virksomhed, kan de tage over og supportere. Deres alsidighed, det at de har så mange kompetencer i huset, nyder vi godt af på mange forskellige måder.”

Netop den alsidighed kom i spil i sommeren 2016, hvor Arla besluttede sig for at hoppe med på den nyeste trend. Det skete midt i Kirsten Gehlerts sommerferie, så der skulle handles hurtigt.

Hun fortæller: “Vi skulle have nogle Pokèmons ud i butikkerne. Det var jo ligesom det, man skulle. Der var RelationMedia hurtige til at gribe opgaven og hjælpe mig med, hvordan vi kunne få det til at lykkes på kort tid. Så det er et eksempel, hvor vi midt i en ferieperiode, fik stablet en masse på benene og fik det til at lykkes rigtig fint.”

I fremtiden er der også nok at gøre. “Vi skal i gang med at se på hele den kreative del og den digitale del, altså hvordan vi får vores arbejde i butikkerne digitaliseret. Vi har snakket med RelationMedia om at komme i gang med at afdække forbrugerens digitale rejse.
Hvordan man lige får gjort det smartest må tiden vise.”, slutter Kirsten Gehlert af.

                                                               Skal vi hjælpe dig med den rigtige løsning inden for?

                      EVENT     PRODUKTPRÆSENTATION     MERCHANDISING     SAMPLING     GRAFISK DESIGN

 

Vil du vide mere om casen?

Kontakt: Bjørn Kidmose

Tlf.: 2537 0804

E-mail: bk@relationmedia.dk

 

Medarbejderlogin