RelationMedia hjælper os med at løfte niveauet

Hos KIWI har de et helt konkret behov for løbende viden om den aktuelle butiksstandard, som kunderne oplever ude i butikkerne. Til det formål benytter de RelationMedia.

Janus Højgaard, Projekt og udviklingschef udtaler: “Med RelationMedia, får KIWI et vedvarende output hen over året, som giver mulighed for at følge med i det fysiske performanceniveau for kædens butikker og giver vores butikker noget konkret og aktuel feedback at forbedre kundeoplevelsen ud fra.”










Vi bruger RelationMedia til at tracke på vores butikkers performance på en række serviceparametre og på kundernes oplevelse af vores butikker. Vi har desuden løbende haft nogle forskellige opgaver, hvor vi har haft behov for at dokumentere gennemførselsgraden i butikkerne. Her har vi kunnet koble disse spørgsmål og opgaver på trackingen og hurtigt få præcise svar på disse.
Senest har vi koblet kunde-exitinterviews på setuppet, så vi og vores butikker også løbende får kundernes feedback.
Janus Højgaard, Projekt og udviklingschef

RelationMedia giver os et 360 graders indblik

Janus Højgaard forklarer: “Hos os foregår servicetracking på den måde, at RelationMedia sender observatører ud i butikkerne. De har en forud-defineret liste med, indeholdende en række spørgsmål, der skal be- eller afkræftes. Der kigges på en række afgørende serviceparametre, fx om der er rent ved kasselinjen, og om de kan finde de tilbudsvarer, der er angivet i den givne uge, og en lang række af yderligere punkter." To gange om måneden tjekker RelationMedias observatører alle KIWIs butikker på dette område.

I efteråret 2016 begyndte KIWI også at benytte RelationMedia til at gennemføre kundeinterviews. To gange om måneden sender RelationMedia en interviewer ud i alle KIWIs butikker, som interviewer en række kunder og spørger ind til kundens oplevelse af butikkerne på nogle af de samme parametre, som observatøren undersøger.

For KIWI giver dette setup en klar fordel: “Det giver os og vores butikschefer et godt 360 graders billede af butikkernes aktuelle fysiske performance og giver mulighed for at prioritere og justere indsatser. Det supplerer desuden vores distriktschefer og hjælper til at give dem et billede af, hvor de kan hjælpe butikkerne. Så alt i alt er det rart for os også at få et udefra og ind syn samt kundernes øjne på vores butikker.”

    


Metode og udstyr

Vi anvender den nyeste teknologi til indsamling af data. WIFI trackers, beacons og tablets er noget af det udstyr vi bruger i vores daglige dataindsamling. Endvidere samler vores erfarne medarbejdere data via vores appsystem, som udover den essentielle live-videreformidling også validerer dataen gennem geokodning og billeddokumentation.

Alle resultater kan uploades til et online dashboard værktøj, som løbende opdateres med seneste data. Dette giver et unikt visuelt overblik og en simpel mulighed for fordybelse i ønsket datasæt.

                   

Kunde- og servicetracking er et håndgribeligt værktøj

For KIWI har det altså nogle helt konkrete fordele at benytte RelationMedia. De får objektive og specifikke tilbagemeldinger på deres butikker fra kunderne, der siger det som det er. Det samme gælder for observatøren, der udelukkende konstaterer tingene, som denne nu engang oplever dem i forhold til de givne spørgsmål og undersøgelsesområder.

Det giver KIWI et output både på dagen og vedvarende hen over året, som er med til at definere, hvordan man arbejder målrettet med at udvikle den gode kundeoplevelse.

Kunde- og servicetrackeren giver butiks- og distriktscheferne et håndgribeligt værktøj til at arbejde med deres butikker. Janus Højgaard uddyber: “I baglandet på servicekontoret giver det os en ide om niveauet både for kæden og for de enkelte regioner, distrikter og butikker, på de områder vi i KIWI har defineret som værende de vigtigste servicekriterier."

“Jeg oplever, at RelationMedia har en meget høj grad af struktur og disciplin i deres arbejde, og at de aftaler, vi laver med dem, bliver overholdt til punkt og prikke. Jeg synes, de går meget professionelt til værks i samarbejdet og i det de leverer. Det er supervigtigt, at det, de netop her leverer til os og vores butikker, er ægte og troværdigt, og det lykkes de så absolut med.”, slutter Janus Højgaard af. 

                                                               Skal vi hjælpe dig med den rigtige løsning inden for?

                      EXIT SHOPPING INTERVIEWS     MYSTERY SHOPPING     MERCHANDISING     PRODUKTPRÆSENTATION

 

  • Knorr

  • Ben & Jerrys

  • Hellmann's

  • OMA

  • CIF

Vil du vide mere om casen?

Kontakt: Jesper Miles

Tlf.: 3175 9484

E-mail: jm@relationmedia.dk

Medarbejderlogin