Vi har lært sammen med RelationMedia

Unilever udarbejder hele koncepter i samarbejde med RelationMedia, og overlader trygt alt det praktiske i deres hænder, når det er tid til at eksekvere.

Stine Hansen, Trade Marketing Manager siger: "Undervejs har vi lært, hvilke produkter der er geniale på demo, og hvilke, der bare ikke fungerer. Det gode ved at samarbejde med samme bureau er, at de har erfaringen og kan bygge ovenpå det, vi ved i forvejen.”












Vi bruger RelationMedia som demobureau, så alle vores butiksdemoerbliver arrangeret gennem dem. Det vil sige, at vi samarbejder med dem om både strategien omkring, hvordan
vi skal køre demoerne, hvad vi skal lægge vægt på, hvor store de skal være, hvad der giver mening ude i butikkerne og hvad der sælger bedst
Stine Hansen, Trade Marketing Manager

Vi finder altid en løsning, der passer

Når først processen er i gang, kommer RelationMedia med forslag til, hvordan tingene skal se ud. Herefter matcher de i samarbejde med Unilever forslaget med eventuelle guidelines, så de enkelte designs følger brandets overordnede udtryk. Det er i netop det samarbejde, at vi sammen finder en løsning, der passer.

Stine Hansen uddyber: “Hele konceptet udvikler vi i samarbejde med RelationMedia, og så tager de alt det praktiske. Når vi er helt enige om, hvordan tingene skal køre, afholder vi en workshop, hvor vi præsenterer konceptet for demoteamet.”

På workshoppen modtager demoteamet vejledning i, hvordan produkterne skal præsenteres. Desuden får de en masse information, som de skal bruge, når de står med kunderne ude i butikkerne. Det gør ambassadørteamet i stand til svare helt skarpt på forbrugernes til tider kritiske spørgsmål til både produkter og brands.

Her spiller kontinuitet i demoteamet en afgørende rolle i følge Stine Hansen: “RelationMedia har været gode til at finde et godt demoteam, der matcher vores brands. Vi har forsøgt at holde fast på de samme, så vi ikke skal starte forfra hele tiden. For de opbygger en viden om vores produkter og hele vores brandhistorie, som er vigtig, når de står i dialogen med kunderne. De er jo vores forlængede arm, det er dem, der repræsenterer brandet, så de skal være godt klædt på.”

 

Kreative workshops

RelationMedia tilbyder kreative workshops, hvor vi sammen skaber nye idéer og løsninger med fokus på dit brand og udfordringer.

Fælles for disse workshops er, at de er inspirerende, sjove og udviklende og foregår i et miljø, hvor der er optimale forudsætninger for idégenerering, udvikling og læring.

Via forskellige kreative værktøjer og teknikker, facialiterer RelationMedia dagen således der opnås det største og mest værdifulde udbytte.

Resultaterne fra en workshop samler vi i et idékatalog, som kan bruges til videre konceptudvikling og udførelse.

 

Vi stoler på RelationMedia

Den praktiske håndtering betyder utroligt meget for Unilever. Det er vigtigt i en travl hverdag, at virksomheden kan overdrage netop den del til en samarbejdspartner, hvor alting fungerer.
Når først konceptet er på plads, tager RelationMedia over, booker personalet og håndterer alt det praktiske i eksekveringen.

Stine Hansen forklarer: “Det er så skønt at arbejde med nogle, man kan stole på. Hvor jeg ved at tingene nok skal blive håndteret. Selv hvis der opstår nogle uforudsete ting, fx at demoteamet står i en butik og der mangler strøm, så er RelationMedia meget hurtige til at reagere. Det er virkelig fantastisk.”

Hos Unilever lægger de ikke skjul på, at det har været et langt opstartsforløb, og at det er det hele værd. Der har været meget planlægning og koordinering i arbejdet med især Knorr, her har RelationMedia lanceret kæmpe setups til Bilka, hvor Unilever kører nogle store roadshows.

Stine Hansen uddyber: “Nu har vi kørt i nogle år, og vi ved, hvad der fungerer, og hvad der ikke gør. Så det bliver jo klart nemmere over tid, fordi vi har prøvet nogle forskellige ting af.
Vi har fx lært, hvor meget de store demoer sælger, og hvad det er, forbrugerne reagerer på og gerne vil vide noget om.”

 

Det hele skal gå op i en højere enhed

Stine Hansen er ikke i tvivl om, hvad der betyder mest for hende i samarbejdet med RelationMedia: “Der er rigtig mange detaljer i form af sampling og praktik, der skal gå op i en højere enhed. Her synes jeg bare, RelationMedia er sindssygt gode til at holde styr på alle de praktiske detaljer og sørge for at give information. Det sparer mig for rigtig meget tid.

Men hvad skal der så ske i fremtiden? “Jeg tænker, at nu har vi kørt med mere eller mindre det samme setup i nogle år. Her har vi ligesom fået udviklet den platform, så nu skal der snart ske noget nyt. Kan vi gøre noget anderledes, kan vi finde en ekstra stopeffekt ude i butikkerne? Det kunne jeg rigtig godt tænke mig at arbejde med sammen med RelationMedia.” , siger Stine Hansen.

Hun anerkender, at det kan være svært at blive ved med at udvikle nyt, når man samtidig skal forholde sig til de mange restriktioner, der gælder hos og for butikkerne. Det skal dog ikke forhindre Unilever og RelationMedia i at tænke i nye baner.

Stine Hansen slutter af: “Det er på tide, at vi får tænkt nogle lidt kreative tanker om, hvordan vi kan gøre noget helt anderledes. Mon ikke RelationMedia har nogle erfaringer fra andre kunder, som kunne gavne os. Det kan kun blive spændende.

                                                               Skal vi hjælpe dig med den rigtige løsning inden for?

                      EVENT     PRODUKTPRÆSENTATION     MERCHANDISING     SAMPLING     GRAFISK DESIGN

 

  • Knorr

  • Ben & Jerrys

  • Hellmann's

  • OMA

  • CIF

Vil du vide mere om casen?

Kontakt: Kathrine Obling

Tlf.: 3144 1835

E-mail: ko@relationmedia.dk

Medarbejderlogin