28.000 fik en Rugfras vareprøve

Rugfras er hovedsponsor, når iFORM hver sommer afholder løb i Danmark og Sverige. Sammen med RelationMedia, fik Rugfras sat gang i deltagere og tilskuere før, under og efter løbene - og skabt opmærksomhed på de sociale medier.

Vi uddelte 28.000 mini-packs med produktet og det myldrede med konkurrencelystne deltagere, der ville vinde de lækre præmier og have et unikt minde med hjem den sjove photobooth-campingvogn, noget der har forlænget relationen til både event og stemning.

En helstøbt proces sikrer succes

Rugfras har i en årrække brugt RelationMedia som koordinator og kontaktpunkt for deres brandaktivering på iFORM-løbene. Som medlem af SSI (link til SSI-siden) kan vi agere one-point-of-contact på aktiviteter i hele Norden - noget der virkelig har gjort en forskel for Rugfras.

Med et velkonsolideret koncept har vi hvert år mulighed for at tiltrække en masse positiv opmærksomhed omkring Rugfras når iForm afholdes i Danmark og Sverige.

Til det formål arbejdede vi med en helstøbt proces. På baggrund af indledende research skabte vi et idegrundlag, sørgede for det grafiske design og produktion af alle materialer samt at finde de helt rigtige medarbejdere. Efter den sidste event, sørgede vi for en omfattende afrapportering af de endelige resultater.


Campingvogn med photobooth

Rugfras-aktiveringen er baseret på et råt design, rå materialer og aktiviteter, hvor deltagerne får testet deres råstyrke. Senest blev der dystet i, hvem der hurtigst kunne placere kettlebells i forskellige vægtklasser på tilhørende træstammer.

Efter hvert iForm-løb kårede vi en top 3 hos både mænd og kvinder. Vinderen blev belønnet med lækkert løbetøj fra Newline, mens 2. og 3. pladsen kunne se frem til et års forbrug af Rugfras.

Campingvognen med photobooth var fyldt med gimmicks, som gjorde det sjovt at få et unikt minde med hjem fra dagen. Rygtet gik hurtigt, og med photobooth og lækre gevinster i konkurrencerne var de mange besøgende med til at skubbe oplevelsen ud på Instagram, noget der gav ekstra reklame for både eventen og producenten.


Branding på flere niveauer

Ud over de mange aktiviteter på standen, fik Quaker hjælp fra RelationMedia til at understøtte kampagnen og brandingen på flere niveauer.

Rugfras er en fast bestanddel af manges morgenrutine, men flere ved ikke, at produktet er en del af en større familie. Eventen gav dermed en mulighed for at brande Quakers andre produkter sammen med Rugfras.

Endelig blev de mange løbere heppet helt ind over målstregen af frivillige, der viftede med opmuntrende skilte, som vi havde designet og produceret specielt til lejligheden. Sammen med bannere og beachflag på opløbsstrækningen og ved mållinjen, blev de mange motionister gjort ekstra opmærksom på Rugfras.

 

Vil du vide mere om casen?

Kontakt: Rasmus Vind

Tlf.: 3165 3384

E-mail: rv@relationmedia.dk

 

Medarbejderlogin