RelationMedia opkøber Shoptimizer og styrker business insight-services

RelationMedia skærper sine kompetencer inden for indsamling af datadrevne forretningsindsigter, når de pr. 1. januar 2018 køber Shoptimizer, der er Danmarks førende virksomhed inden for mystery shopping og exit interviews. Med dem under sine vinger, stiller RelationMedia sig i spidsen for indsamling af business insights.

Arbejdet med indsigter er ikke nyt for RelationMedia, som de sidste 15 år har arbejdet med indsamling af data, der giver kunderne værdifulde indsigter om deres forretning og forbrugeradfærd. Med købet af den markedsledende udbyder af mystery shopping og real time rapporteringsløsninger, Shoptimizer, tilføjer RelationMedia kompetencer inden for datadrevne løsninger for retail. ”Det er et vigtigt opkøb for RelationMedia, da Shoptimizer er markedsleder og passer ind i den ambitiøse vækstplan der er sat i gang, hvor der igennem det sidste stykke tid er blevet oprustet kraftigt på kompetencesiden” Udtaler Ole Norré, Ejer af RelationMedia, om opkøbet.

”Siden opstarten i 2005 har vi forfinet indsamlingsmetoder og udvidet anvendelsesmulighederne af Mystery Shopping, således vi på tværs af alle brancher kan bidrage med indsigt om købsoplevelsen, som ikke kan indsamles på andre måder end via Mystery Shopping. I den nye konstellation med RelationMedia, giver vi Shoptimizers kunder adgang til en endnu bredere vifte af retailorienterede løsninger under et tag.” udtaler medejer og -stifter af Shoptimizer, Henrik F. Have, der sammen med de øvrige ejere Christoffer Weiss-Borup og Jens Holm-Møller, ikke har taget aktiv del i driften de seneste to år, men i fællesskab er i gang med udviklingen af en ny virksomhed.

RelationMedia opruster

Det er altafgørende at træffe beslutninger baseret på reelle indsigter – specielt i et konkurrencepræget marked. Det var derfor også et naturligt område for RelationMedia at opruste for at komme endnu tættere på dansk detail handel.”Købet af Shoptimizer betyder, at vi kan tilbyde vores kunder 360 grader services indenfor business insights, field sales og marketing. Shoptimizer har mere end 10 års erfaring med mystery shopping og exit interviews - både her i Danmark og internationalt. Derfor er vi ikke i tvivl om, at købet af Shoptimizer vil styrke vores indsigtsarbejde markant”fortæller Christian Flamand Goldschmidt, CCO RelationMedia

RelationMedia vil gerne hjælpe sine kunder med at optimere deres salg, service og drift ud fra konkret information om, hvordan forretningen opleves af kunderne lige nu. Med købet af Shoptimizer får RelationMedia mulighed for at give endnu bedre indsigt i kundernes forretning og forbrugernes adfærd. Det er et behov, som alle virksomheder har, og noget som RelationMedia har kunne se en stor efterspørgsel på:”Alle virksomheder har brug for at forstå deres kunder og deres forretningsmæssige virkelighed endnu bedre. Ikke mindst større indsigt om de faktorer, der har betydning for købsbeslutningen og om kunderne kommer igen og anbefaler forretningen til andre, oplever vi, at der er en stor interesse for at blive klogere på. Derfor har vi valgt at opruste på vores services inden for indsigtsarbejde” fortæller Christian Flamand Goldschmidt, CCO RelationMedia

RelationMedia beskæftiger 35 medarbejdere og 800 freelancere og har blandt andet Arla, Unilever og Royal Unibrew på kundelisten. RelationMedia varetager opgaver inden for field services (salgskonsulenter og merchandising) samt business insights og marketing.
Shoptimizer beskæftiger 30 medarbejdere og 2500 freelancere og udfører ca. 20.000 mystery shopping besøg om året for ledende brands i bilbranchen, mode/tekstil, detailhandel og forlystelsesparker, samt for en række førende FMCG-brands.

 

 

 

 

For spørgsmål kontakt:

Christian Flamand Goldschimdt 

Chief Commercial Officer - CCO

Tlf. 41792879

E-mail: cfg@relationmedia.dk

 

Medarbejderlogin