Produktpræsentationer
- øger salget

75 % af alle indkøbsbeslutninger afviger fra den plan, forbrugeren havde med sig. Det er da noget, du skal have del i. Når 81 % samtidig lader sig inspirere af promotionaktiviteter i butikkerne, bliver valget af lanceringsmetode afgørende for dine salgstal.

Hvordan sørger du så for, at dit produkt kommer helt ud til kunderne og bliver deres nye favorit?

Produktpræsentationen skal sælge varen

Har du et nyt produkt, der skal lanceres med et brag? Eller trænger et produkt til et salgsløft, fordi det ikke længere sælger helt så godt, som det engang gjorde? Især i detailhandlen markedsføres tusindvis af nye produkter, eller nye varianter af eksisterende produkter, hvert eneste år. Derfor gælder det om at vinde i konkurrencen om kundernes gunst.

Vi har undersøgt, hvad det er, der kan få de handlende til at putte nye produkter i indkøbskurven.

Med en spændende produktpræsentation på det helt rigtige sted, vil op til 58 % af de handlende, selv henvende sig og 46% vil huske dit produkt, næste gang de skubber indkøbsvognen rundt i supermarkedet. Heraf vil 32% vælge dit produkt frem for lignende produkter.

Men for at de handlende gider bruge tid på din produktpræsentation skal der noget til. 54% forventer at få ny inspiration, når de besøger en stand.

78% siger, at demo-aktiviteter er med til at gøre deres indkøbstur mere spændende

Så når du alligevel er i gang med at overveje, hvordan dit produkt skal præsenteres for forbrugerne, er det værd at brug et øjeblik på at tage stilling til, hvem du skal samarbejde med.

 

Alternate Text

Vi samarbejder med RelationMedia om både strategien omkring, hvordan skal vi køre demoerne, hvad skal vi lægge vægt på, hvor store skal de være, og hvad giver mening ude i butikkerne, hvad der sælger bedst.

Stine Hansen, Unilever

Produktpræsentation fra A til Z

Læn dig op ad vores ekspertise og mange års erfaring med produktpræsentationer, næste gang du skal i gang med at markedsføre et nyt produkt. Du kan få sparring og assistance til alt i beslutningsprocessen fra de første strategiske overvejelser, over udviklingen af et koncept og produktionen af materiale til eksekveringen af selve produktpræsentationen.

Hos RelationMedia får du adgang til landets stærkeste medarbejderstab. Vi har personale der passer til enhver produktpræsentation, uanset om dit produkt henvender sig til unge, gamle eller dem midt imellem.

Vi sætter en ære i at sammensætte det helt rigtige ambassadørteam til dig, som kan hjælpe dig gang på gang - og dermed kender dine produkter næsten lige så godt som du selv gør.
Ude blandt kunderne betyder det, at de går derfra med et troværdigt og gennemført godt indtryk af dit brand og dit produkt.

Med det rigtige demo-team bygger du en tæt relation til dine kunder og opdyrker markedet for dit produkt hos nye kunder. Det kan Arla skrive under på. Vil du vide mere om, hvilket resultat de får sammen med os, kan du læse mere her.

Smagsprøver på ny Wasa variant 

I forbindelse med lanceringen af det nye økologiske fuldkornprodukt delte vi en masse smagsprøver ud i supermarkeder over hele landet.

 

Læs hele casen her

Bliv inspireret af vores andre kunder

Produktpræsentationer kan varieres i det uendelige, og vi byder gerne ind med vores erfaring på området.
Vi hjælper dig med det rigtige valg i forhold til lokationer, set-up og branding samt hvordan vi bedst kommunikerer til forbrugerne. Her kan du se et udvalg af det, vi har hjulpet andre kunder med.

 

 

Jeg giver dig sparring på området

Sidder du med et produkt, der skal skubbes helt ned i kundernes indkøbsposer? Du kan altid få hjælp hos mig - uanset hvor langt du er i processen.


Kontakt: Eric Engsig 

Tlf.: 3145 9624

E-mail: eep@relationmedia.dk

Medarbejderlogin