Sampling
- når dit produkt skal med forbrugerne hjem

Skab positiv opmærksomhed omkring dit brand med sampling gennem aktiviteter, der giver kunderne en god oplevelse og muligheden for at prøve dit produkt.

Der er ingen grænser for, hvordan sampling kan bruges for at styrke relationen til forbrugerne og øge deres kendskab til netop dit brand. Det skulle da lige være din egen fantasi.

Hvad er sampling egentlig?

Det kan i realiteten være næsten hvad som helst. Men det indebærer altid, at noget skifter hænder, ofte er det vareprøver, men det kan også være brochurer, flyers, kuglepenne eller noget helt fjerde.

Mange nok fået stukket en drikkeyoghurt ind ad vinduet på vej til festival en lun sommerdag.
Det er sampling. Eller har proppet en lille pose med tyggegummi i tasken, som et venligt menneske har givet dig med et smil. Det er også sampling.

Sampling går i sin reneste form simpelthen ud på at åbne andres øjne for netop dit produkt og dit brand. Det skal opbygge en stærk og positiv relation til brandet, så din målgruppe husker det, næste gang der skal handles ind eller vælges en leverandør.

Alternate Text

Der er rigtig mange detaljer i form af sampling og praktik, der skal gå op i en højere enhed. RelationMedia er sindssygt gode til at holde styr på alle de praktiske detaljer og sørge for at give information.

Stine Hansen, Unilever


Husk tallet: 90 %

Alle forbrugere er vanedyr, og det kommer særligt til udtryk, når de står i supermarkedet.
Undersøgelser viser nemlig, at 90 % af alle forbrugere ønsker at prøve et nyt produkt, inden de køber det.

Samtidig fejler 90 % af alle nylanceringer. Ikke fordi forbrugerne ikke kan lide produktet, men fordi de ikke har haft mulighed for at prøve det.

Så hvordan sikrer du, at dit produkt når helt ud til forbrugerne? Her er sampling et af de stærkeste kort, du kan have på hånden. Sampling er den direkte adgang til dine kunder.

Hvor skal din sampling foregå?

I teorien er der lige så mange forskellige muligheder, som der er steder, du kan finde på. Her er den rigtige sparring afgørende, når du skal til at vælge lokation.

Med RelationMedia kan du få hjælp til at vælge det helt rigtige sted ud fra vores viden om målgrupper, lokationer og tidspunkter. Vi sørger for at indhente alle nødvendige tilladelser,
skabe det rigtige materiale og setup til samplingen og eksekvere opgaven. Bagefter får du en fyldestgørende rapport, der giver dig et indblik i, hvordan din sampling blev modtaget af
forbrugerne, samt hvor mange kontaktpunkter vi nåede.

Hvorfor ikke sample på banegården eller blandt en stor flok friske motionister.

Lad os holde styr på hele den kreative proces fra koncept til afvikling - så får du det bedste resultat.

Hvilke 90 % vil du høre til? Ring, så finder vi en unik løsning, der sparker døren ind for dit produkt.

Sampling på iForm løbene 

Vi delte RugFras ud og testede folks råstyrke. Masser af samples blev uddelt og vi skabte opmærksomhed omkring RugFras ved forskellige typer af aktiviter.

 

Læs hele casen her

Bliv inspireret af vores andre kunder

Sampling kan foregå nærmest hvor som helst - så her gælder det om at vide præcis, hvor og hvornår du bedst rammer din målgruppe. Det hjælper vi dig med. Få styr på lokationer, det rigtige set-up og branding - og selvfølgelig, hvordan du bedst kommunikerer med forbrugerne. Her kan du se et udvalg af det, vi har hjulpet andre kunder med.

Ring og få et uforpligtende tilbud og sparring

Har du vareprøver, flyers, merchandise eller andet der skal deles ud til den rette målgruppe? Jeg sidder klar til at hjælpe dig videre, så giv mig endelig et kald.

 

Kontakt: Eric Engsig

Tlf.: 3145 9624

E-mail: eep@relationmedia.dk

Medarbejderlogin